2022 zit er bijna op en voor veel mensen is dat een moment om te reflecteren op het afgelopen jaar en goede voornemens op te stellen voor het aankomende jaar. Voornemens die in het heden vaak verbroken worden, maar een belofte zijn voor de toekomst. Herkenbaar? Met deze 5 goede voornemens vind jij in 2023 misschien wel de liefde van je leven.

Of je het afgelopen jaar nou single bent geworden, of al langer vrijgezel bent, of je veel dates hebt gehad of geen, feit is dat je ‘the one’ nog niet bent tegengekomen. Een mooi moment om het aankomend jaar net iets anders aan te pakken, neem je daarom 5 dingen voor.

Voornemen 1: dit jaar geef ik daten écht een kans

Vaak denken we na een date al te weten of iemand de ware voor ons is. Echter, in de praktijk blijkt liefde een stuk complexer. Gevoel moet en kan groeien. Aankomend jaar is het belangrijk daarom iemand niet gelijk na de eerste ontmoeting af te schrijven, maar iemand ook écht een kans te geven. Vaak zijn mensen op een eerste date wat gespannen en daardoor moeten ze loskomen. Wacht in ieder geval 3 dates af voor je de knoop doorhakt, omdat je vaak dan pas ziet hoe iemand echt is.

Voornemen 2: ik ga actief op zoek

Hoewel we allemaal hopen dat liefde op een magische manier in ons leven komt, zonder we er iets voor hoeven te doen, vaak werkt het niet zo. Liefde is een werkwoord, ook tijdens de fase van daten. Neem daarom als voornemen om in 2023 niet af te wachten maar ook zelf actief op zoek te gaan: ga naar sociale evenementen, de kroeg, gebruik datingsites of schrijf je in bij een matchmaking bureau. Get out there en je zult vinden.

Voornemen 3: ik stap ook zelf op iemand af

Zie je bij de trein een man staan die leuk naar je lacht? Of heb je oogcontact met een vrouw in een kroeg? Neem als voornemen dit jaar te handelen: stap op die persoon af. Natuurlijk weet je van te voren niet of het gevoel wederzijds is en of die persoon wel openstaat voor liefde, maar dat maakt niets uit. Door op iemand af te stappen trek je geluk in de liefde naar je toe.

Voornemen 4: dit jaar kies ik alleen voor de juiste personen

Er zijn nou eenmaal ook mensen die niet op zoek zijn naar serieuze liefdesrelaties. Jij bent dat wel, dus probeer deze mensen er zo snel mogelijk uit te filteren. Blijf niet bij iemand hangen die onduidelijk is over zijn of haar intenties, iemand die niet zoveel investeert als jij of iemand die je een onrustig gevoel geeft. Hoe minder tijd je investeert in zulke platonische relaties, hoe meer tijd je overhoudt voor het vinden van de ware.

Voornemen 5:  ik blijf dichtbij mezelf

Je bent een prachtig mens en als een ander dat niet zo sterk inziet is dat zijn of haar verlies. In 2023 is het belangrijk om altijd dichtbij jezelf te blijven. Verander niet voor een ander en pas je niet teveel aan. Door dichtbij jezelf te blijven zul je mensen aantrekken die beter bij je passen, je trekt namelijk aan wat je bent.

2023 wordt een geweldig jaar voor je en met deze 5 goede voornemens vind jij misschien wel de liefde van je leven.